Saturday 16 May 2015

Hot Pink

 
If you have read my older posts or if you follow me on Instagram, you may have noticed that I love pink colour. This shade, called fuchsia or magenta, is the boldest of the pink colour palette and I love to bring out this hue at this time of the year. You can apply it on your cheeks or eyes if you like it (perfect for very dark skin tones), but I think that it´s more wearable on nails and lips. I´m obsessed with pigmentation and quality of colours that stay true for a long time, so here are my picks for a playful, feminine and confident spring look.
 
ASTOR Perfect Stay 16h Transfer Proof Lip Color in the shade 210 Rosy All Day
 
This lip tint is amazing! It´s a double ended lip product that has an applicator of colour and a gloss that is a moisturizing top coat enriched with vitamins. I apply it to my lips previously exfoliated* and without a lip balm. I let it dry to set the colour and then I use the moisturizing gloss several times during the day. It´s incredible how it stays perfectly on your lips during hours and hours. To take off this product you have to use an oil-based remover, I used olive oil and it worked. The promise is that the colour stays 16h but on my lips it was only 11h, at the end of the day and after 2 meals, the formula begun to crackle. I think that it last a lot, considering the number of times that you have to apply your regular lipstick during the day. It´s true that it doesn´t transfer at all and that is a very good point for me, because my boyfriend hesitates to kiss me when I wear bold colours. What I like the most is that I don´t have to care if my lip color will run or if it will stay.
 
O.P.I. Nail Lacquer in the shade KOALA BEAR-Y
 
What can I say about O.P.I. Nail Lacquers? I love them!!! And you know what I´m talking about if you like, as much as I do, all the manicurist brands because these companies create good quality and long lasting formulas. If you have tried them, you don´t want to go back...I always wear red on my nails and this bright pink is a good alternative if you need a change.
 
M.A.C Cosmetics Lipstick in the shade Girl About Town
 
When I saw this colour, I was a little bit scared, I didn´t want to look like the makeup pictures from the eighties, but it´s all about balance...When I wear it with a minimal makeup or with nothing on the eyes but only a feline flick, it looks really pretty. The pigmentation is great and the formula is smooth, creamy and vanilla scented.
 
* If you want a very simple, natural and delicious DIY lip scrub, check out this post: http://thebeautysatisfaction.blogspot.com.es/2014/12/diy-christmas-gifts.HTML
 
 
 
Si habéis leído mis posts anteriores o si me seguís en Instagram habréis notado que me encanta el color rosa. Este tono, llamado fucsia o magenta, es el más osado de la paleta de rosas, y me encanta volver a sacarlo para esta época del año. Puedes llevar este tono sobre las mejillas o los ojos (es perfecto para las pieles muy oscuras), pero pienso que sienta mejor sobre las uñas y los labios. Estoy obsesionada con la pigmentación y la calidad de lo colores que permanecen durante mucho tiempo, y aquí os he dejado mi selección para un look de maquillaje divertido, femenino y atrevido, ideal para la primavera.
 
ASTOR Perfect Stay 16h Transfer Proof Lip Color en el tono 210 Rosy All Day
 
Este tinte labial es increíble! Es un producto con dos aplicadores, uno de color y el otro es un brillo hidratante enriquecido con vitaminas. Lo aplico sobre los labios, previamente exfoliados* y sin bálsamo labial. Lo dejo secar para que el color se fije y luego uso el gloss hidratante varias veces durante el día. Es increíble cómo el color permanece sobre los labios durante horas y horas, además es muy confortable de llevar. Para quitarse este producto hay usar un desmaquillante a base de aceite, yo utilicé aceite de oliva y funcionó. La  promesa es que el color dura 16 horas, pero sobre los mis labios sólo fueron 11 horas, al final del día y después de dos comidas empezó a quebrarse. Pienso que dura muchísimo, teniendo en cuenta que la mayoría de los pintalabios han de aplicarse muchas veces durante el día. Es verdad que no se mueve de su sitio y eso es un punto muy importante para mí, ya que mi novio siempre duda si besarme o no cuando llevo colores fuertes. Lo que más me gusta es que no me tengo que preocupar durante el día si mi color se moverá o si durará.
 
O.P.I. Esmalte de Uñas en el tono KOALA BEAR-Y
 
¿Qué puedo decir sobre los esmaltes de O.P.I.? ¡Me encantan!! Y sabéis a lo que me refiero si os gustan las marcas de manicuristas tanto como a mí. Para mí estas empresas crean unas fórmulas que son de alta calidad y de larga duración. Cuando las pruebas no quieres cambiar... Siempre llevo rojo sobre las uñas y este rosa vibrante es una buena alternativa si necesitas un cambio.
 
M.A.C Cosmetics Pintalabios en el tono Girl About Town
 
Cuando vi este color, me asusté un poco, no quería que mi maquillaje se pareciera a esos looks ochenteros, pero el caso es encontrar un equilibrio... Cuando lo llevo con un maquillaje mínimo o con nada en los ojos y únicamente un eye liner felino queda muy bonito. La pigmentación es muy buena y la fórmula es suave, cremosa y con un perfume de vainilla.
 
* Si queréis una receta simple, natural y deliciosa de exfoliante labial, mirad éste post: http://thebeautysatisfaction.blogspot.com.es/2014/12/diy-christmas-gifts.HTML
 
 
 
Si vous avez lu mes posts précédents ou si vous me suivez sur Instagram, vous avez dû remarquer que j'adore la couleur rose. Ce ton appelé fuschia ou magenta est le plus osé de la palette de roses et j' adore le mettre à cette période de l'année. Vous pouvez l' appliquer sur les joues ou sur les yeux si vous le souhaitez (parfait pour les peaux très mattes), mais je pense que c'est plus facile à porter sur les ongles et la bouche. Je suis obsédée par la pigmentation et la qualité des couleurs qui durent longtemps et j' ai choisi ces trois produits pour un look de printemps enjoué, féminin et audacieux.
 
ASTOR Perfect Stay 16h Transfer Proof Lip Color dans le ton 210 Rosy All Day
 
Ce produit est génial!! Il a deux parties, une pour appliquer la couleur et l'autre pour hydrater et apporter de la brillance. Je le mets sur mes lèvres préalablement exfoliées* et sans baume à lèvres. Je laisse sécher la couleur pour la fixer et j'utilise ensuite le gloss hydratant enrichi aux vitamines plusieurs fois durant la journée. Ce qui est incroyable c'est que la couleur reste sur les lèvres pendant des heures et des heures et la formule est très confortable à porter. Pour l' enlever il faut utiliser un démaquillant à base d'huile, moi j'ai utilisé de l'huile d'olive et ça a marché. La promesse de ce produit est qu'il tient pendant 16h mais sur mes lèvres il a tenu uniquement 11h, à la fin de la journée et après deux repas la formule a commencé à craqueler. J' estime que ce produit dure beaucoup, car un rouge à lèvres classique doit être remis plusieurs fois au long de la journée. J'ai eu zéro transfert et cela est un point très positif pour moi car mon copain hésite à m'embrasser lorsque je porte une couleur vibrante. J'adore le fait que je ne dois pas me préoccuper du tout si la couleur que je porte bougera ou restera en place.
 
Vernis à ongles O.P.I. dans le ton KOALA BEAR-Y
 
Que puis-je dire à propos des vernis à ongles O.P.I.? Je les adore!! Et vous savez de quoi je parle si vous aimez autant que moi les marques de manucuristes car ces entreprises proposent des formules de qualité et longue tenue. Si vous les avez essayé, vous ne voulez pas aller chercher ailleurs... Je porte toujours du rouge sur mes ongles et ce rose flashy peut être une bonne alternative si vous voulez changer.
 
Rouge à Lèvres M.A.C Cosmetics dans le ton Girl About Town
 
Lorsque j'ai vu cette couleur j' ai eu un peu peur, car je ne voulais pas ressembler à ces photos de maquillage des années 80, mais comme dans tout, c'est une question d'équilibre...Si je le porte avec un maquillage naturel ou avec rien sur les yeux mais uniquement un trait de liner félin c'est vraiment très joli. La pigmentation est superbe, la formule est soyeuse, crémeuse et parfumée à la vanille.
 
* Si vous voulez une recette d'exfoliant à lèvres très simple, naturelle, délicieuse et faite-maison, allez voir ce post: http://thebeautysatisfaction.blogspot.com.es/2014/12/diy-christmas-gifts.HTML
Share:

No comments

Post a Comment

© The Beauty Satisfaction | All rights reserved.
Blog Template Designed by pipdig