Sunday 18 January 2015

Apple Smoothie



"An apple a day keeps the doctor away" old Welsh proverb.
I am delighted to start a new year. Since May 2014 I became 80% vegan (the rest of the time vegetarian because when you are invited, people don't understand the difference, so I have to adapt). I really noticed the changes in my body. I lost weight very easily and without restricting the calories per day, eating as much as I want, my skin and hair are healthier, and the most astonishing and unexpected result of this lifestyle (diet + jogging) is that I'm happier than ever and I really mean it. Before I started this diet, I used to be the most negative and easily depressing person. Now, even if I'm facing problems, I'm serene and positive. How amazing is that?


This is my current morning smoothie, I hope you would like it.


Ingredients :

(for a generous smoothie for one person that will be a complete breakfast/ or for 4 medium glasses for 4 persons).
4 apples golden delicious
12 dates
3 medium glasses of organic soy milk
1 teaspoon of cinnamon (level spoonful)
Method:
Because we are using a blender and not a juicer, peel the apples to have a smooth texture. Then cut it in small parts, add the rest of the ingredients and the dates without the stone. Mix well...et voilà!

Health benefits of organic apples: reduce the risk of stroke, lower levels of bad cholesterol, reduce risk of certain cancers like breast cancer due to the flavonoids...
Apples contains: Vitamin C, B-complex vitamins (riboflavin, thiamin, and vitamin B-6), dietary fibre, phytonutrients, calcium, potassium and phosphorus.



"Una manzana al día aleja al doctor de tu vida", antiguo proverbio Galés.


Estoy encantada de empezar el nuevo año. Desde Mayo del 2014 soy 80% vegana (el resto del tiempo soy vegetariana porque cuando me invitan, la gente no entiende la diferencia y tengo que adaptarme). He notado unos cambios asombrosos en mi cuerpo. Perdí peso sin restringir mis calorías diarias y comiendo hasta saciarme, mi piel y mi pelo están más sanos, y el resultado aún más sorprendente e inesperado de este modo de vida es que soy más feliz que nunca, y lo digo de verdad. Antes de adoptar esta rutina (dieta + jogging), solía ser la persona más negativa y más fácilmente depresiva. Ahora, cuando afronto los problemas estoy más serena y positiva. Increíble, no? 
Éste es mi smoothie del momento. Espero que os guste.
Ingredientes:
(para un smoothie generoso para una persona que será un desayuno completo/ o para 4 vasos medianos para 4 personas)
4 manzanas golden
12 dátiles
3 vasos medianos de leche de soja
1 cuchara de postre rasa de canela
Elaboración:
Vamos a pelar las manzanas por que para ésta receta utilizaremos un batidora y no una licuadora y así obtendremos una textura más suave. Después, cortar en trocitos la manzana, añadir el resto de los ingredientes y los dátiles sin hueso. Mezclar bien...et voilà!
Beneficios de las manzanas bio: reduce el riesgo de crisis cardíacas, regula los niveles de colesterol nocivo, reduce el riesgo de padecer ciertos tipos de cáncer, como el de mama gracias a la presencia de flavonoides...
Las manzanas contienen: Vitaminas C, complejo vitamínico B (riboflavina, thiamina, y vitamina B-6), fibra, fitonutrientes, calcio, potasio y fósforo.



"Une pomme par jour, pour que le docteur ne soit pas de retour" vieux proverbe Gallois.


Je suis ravie de commencer cette nouvelle année. Depuis Mai 2014, je suis 80% vegan (le reste du temps je suis végétarienne car lorsque je suis invitée, les gens ne comprennent pas la différence, et je dois m'adapter). J'ai vraiment remarqué des changements dans mon corps. J'ai perdu du poids très facilement sans restreindre mes calories par jour, en mangeant les quantités que je voulais, ma peau et mes cheveux sont plus sains, et ce qui est le plus étonnant et inattendu c'est que je suis plus heureuse que jamais. Avant de commencer ce mode de vie (alimentation + jogging), j'étais la personne la plus négative et dépressive. Maintenant, quand j'affronte des problèmes, je suis sereine et positive. C'est incroyable, non?

Voici mon smoothie du moment, J'espère qu'il vous plaira.
Ingrédients :
(pour un smoothie généreux pour une personne qui sera un petit-déjeuner complet/ ou pour 4 verres moyens pour 4 personnes).
4 pommes golden
12 dattes
3 verres moyens de lait bio de soja
1 cuillère à dessert de cannelle (cuillère arasée)
Élaboration:
On va utiliser un mixeur, et c'est pour ça qu'on va éplucher les pommes pour avoir une texture lisse. Après, coupez les pommes en petits morceaux, ajoutez le reste des ingrédients et les dattes en enlevant les  noyaux. Mélangez bien...et voilà!
Bienfaits pour la santé des pommes bio: réduit le risque de crise cardiaque, baisse les niveaux du mauvais cholestérol, réduit le risque de subir certains tipes de cancers comme le cancer de sein, grâce aux flavonoïdes...
Les pommes contiennent: de la vitamine C, le complexe de vitamines B (riboflavine, thiamine, et vitamine B-6), fibre, phytonutriments, calcium, potassium et phosphore. 
Share:

No comments

Post a Comment

© The Beauty Satisfaction | All rights reserved.
Blog Template Designed by pipdig