Wednesday 21 January 2015

The Balm Palette: Meet Matt(e) Nude



I've recently tried some products that I really love and I would like to share with you my thoughts.
 
I wanted to have for so long this eye palette...I bought it in Spain at Primor, where they sell other amazing brands that I can't find in France like: NYX, Wet & Wild, Sleek, Milani...
 
So, I went a little crazy and shopped a lot of interesting products.
This palette is from The Balm Cosmetics, this is my favourite brand for all the pressed powder products (eye shadows, highlighters, blushes...). The pigmentation and texture are fantastic: buttery feel, highly pigmented, not powdery, and I have less fallouts than with other brands.
 
These are the different colours that you will find in the Meet Matt(e) Nude Palette (all the shades have a matte finish):
 
Matt Johnson
 
Is an anthracite colour, I use it to define the line or the V shape of the eyes.
 
Matt Garcia
 
For me, I would describe it as chocolate milk colour, medium to dark brown, I use it to define my crease.
 
Matt Malloy
 
It's a pure white, perfect to highligt the inner corner of the eye or the brow bone.
 
Matt Rosen
 
It's like praliné chocolate, a medium brown that I use for a soft definition of the eye or as a transition shade.
 
Matt Wood
 
It's like dark chocolate, a very deep brown for an intense smoky eye.
 
Matt Singh
 
I love this colour, so easy to wear. It's a natural peachy nude.
 
Matt Abdul
 
I would describe this shade as pigeon grey, very pretty when blended on the crease.
 
Matt Lombardi
 
It's a very pale yellow, almost beige. I use it all over the lid.
 
Matt Hung
 
This colour is beautiful, it's a taupe grey with a hint of purple that creates an amazing cut crease look.
 
I'm fascinated by matte texture eye shadows, you can achieve a very defined eye makeup because there is no reflection of light or sparkle, so it creates beautiful shades and makes your eyes more sophisticated and mysterious. I am more than satisfied with this purchase, and I hardly recommend it because since I got it, I reach for it very frequently to define my crease in combination with other shades or to draw my brows. You won't be disappointed and the packaging is gorgeous, vintage inspired and with a touch of humor.




Últimamente, he probado algunos productos que me encantan y me gustaría compartir con vosotras/os lo que pienso.

Quería tener desde hacía tanto tiempo esta paleta de ojos...La compré durante mi última visita a España en Primor, donde venden otras marcas increíbles que son difíciles de encontrar en Francia como: NYX, Wet & Wild, Sleek, Milani...
La verdad, es que me volví un poco loca y compré un montón de productos muy interesantes.

Esta paleta es de The Balm Cosmetics, es mi marca preferida para todos los productos en forma de polvos compactos (sombras de ojos, iluminadores, coloretes...). La textura es fantástica: su fórmula se queda sobre la piel de manera intensa gracias a su pigmentación y a su acabado sin sensación de polvos. Cuando me hago un look de mirada ahumada, hay menos materia que se cae fuera de la zona del ojo que con otras marcas.

Estos son los diferentes colores que encontrareis en la paleta Meet Matt(e) Nude (todas las sombras tienen un acabado mate):
 
Matt Johnson
 
Es un color gris antracita, lo uso para definir la línea de la mirada o para la parte externa del ojo en forma de V.
 
Matt Garcia
 
Yo lo describiría como un color chocolate con leche, un marrón intermedio que utilizo para acentuar la cuenca del ojo en forma de plátano.
 
Matt Malloy
 
Es un color blanco puro, perfecto para iluminar el lagrimal o el arco de las cejas.
 
Matt Rosen
 
Es de un color chocolate praliné, un marrón intermedio que utilizo para una definición suave de la mirada o como sombra de transición.
 
Matt Wood
 
Es color chocolate negro, un marrón oscuro para un smoky eye intenso.
 
Matt Singh
 
Me encanta éste color, es tan fácil de llevar. Es un nude melocotón.
 
Matt Abdul
 
Lo describiría como un gris pichón, es muy bonito difuminado sobre la cuenca del ojo.
 
Matt Lombardi
 
Es un color albero pálido, un amarillo casi beige. Lo utilizo sobre todo el párpado móvil.

Matt Hung
 
Este color es precioso, es un gris topo con un toque de morado que te permitirá crear un look "cut crease" increíble.
 
Me fascinan las sombras de ojos que tienen un acabado mate porque se pueden crear looks de maquillaje muy definidos. Como no son brillantes y no reflejan la luz, crean un bonito juego de sombras para una mirada misteriosa y sofisticada. Estoy más que satisfecha con esta compra y la recomiendo sinceramente porque desde que la tengo la utilizo muy frecuentemente para definir la cuenca del ojo junto con otras sombras diferentes o para dibujar mis cejas. No te decepcionará, además el packaging es muy bonito, de inspiración retro y con un toque de humor. 




J'ai récemment essayé quelques produits que j'ai vraiment aimé et je voudrais partager avec vous mon opinion sur ceux-ci.

Je désirais depuis longtemps avoir cette palette pour les yeux...Je l'ai achetée chez Primor, lors de ma dernière visite en Espagne. J'ai pu trouver également d'autres marques incroyables qui malheureusement ne sont pas disponibles en France comme: NYX, Wet & Wild, Sleek, Milani... 
 
Je suis devenue un peu folle et j'ai acheté de nombreux produits très intéressants.
C'est une palette de la marque The Balm Cosmetics, qui est mon enseigne préférée pour tous les produits sous forme de poudre pressée (ombres à paupières, illuminateurs, fards à joues...). La texture est fantastique: sa formule reste sur la peau de manière intense grâce à sa pigmentation et au fini sans sensation poudreuse. Lorsque je fais un look smoky, j'ai remarqué qu'il a moins de matière qui tombe là où il ne faut pas qu'avec d'autres marques.
 
Voici les différentes couleurs que vous trouverez dans la palette Meet Matt(e) Nude (tous les fards ont un fini mat):
 
Matt Johnson
 
C'est une couleur anthracite, je l'utilise pour définir la ligne supérieure et inférieure des yeux et pour le coin externe de l'œil en forme de V.
 
Matt Garcia
 
Pour moi, c'est une couleur chocolat au lait, je l'utilise pour définir le creux de la paupière.
 
Matt Malloy
 
C'est un blanc pur, parfait pour illuminer le coin interne de l'œil et l'arcade sourcilière.
 
Matt Rosen
 
C'est une couleur chocolat praliné, un marron que j'utilise pour une définition discrète du regard ou comme un fard de transition.
 
Matt Wood
 
C'est une couleur chocolat noir, un noir profond pour un smoky eye intense.
 
Matt Singh
 
J'adore cette teinte, si facile à porter. C'est un nude pêche très naturel.
 
Matt Abdul
 
C'est un gris pigeon (même si ça somme un peu bizarre, c'est la comparaison la plus exacte pour moi dans les nuances de gris). Très jolie couleur pour estomper sur le creux de l'œil.
 
Matt Lombardi
 
C'est un jaune très pâle, presque beige. Je l'utilise sur toute la paupière mobile.
 
Matt Hung
 
Cette couleur est magnifique, c'est un gris taupe avec une touche de mauve qui permet de créer d'incroyables looks "cut crease".

Je suis fascinée par les fards à paupières au fini mat car on peut créer un maquillage des yeux très défini. Un fard à paupières mat ne reflète pas la lumière comme ceux au fini brillant. Grâce à cela, un joli jeux d'ombres fait paraître le regard plus sophistiqué et mystérieux. Je suis plus que satisfaite avec cet achat et je recommande vivement cette palette car depuis que je l'ai, je l'utilise fréquemment pour définir le creux de l'œil avec d'autres fards ou pour dessiner les sourcils. Vous ne serez pas déçus/es, et le packaging est magnifique, d'inspiration rétro avec une touche d'humour.
Share:

No comments

Post a Comment

© The Beauty Satisfaction | All rights reserved.
Blog Template Designed by pipdig