Wednesday 17 December 2014

Santa Baby Nails

 
 
I love this time of the year. The streets are illuminated, the window displays of most of shops and department stores are wonderful, the treats and hot drinks are more spiced, as I like, with cinnamon, ginger, nutmeg, cloves...It's that time when I can be reunited with my family and it's great because my beloved ones are my most precious treasure and I don't have the chance to see them enough during the year. 
 
My house is decorated, I'm listening a great Christmas playlist and while I'm texting a friend, I suddenly think: What about my nails?
 
The other day I was at a beauty counter where I discovered this marvelous top coat from Essie "Rock at the Top"(transparent with gold glitter) and I was really inspired to layer it on top of a beautiful dark red for a festive look.
 
I start by applying O.P.I. Start to Finish, this is an exceptional product because it's a three-in-one. It's a base coat (to prevent nail staining and ensure long-lasting nail lacquer), a top coat (for high-gloss and nail lacquer protection) and strengthener (makes your nails breaking resistant). I've noticed that my nails are really stronger now because they always tend to break and this really does the job.
 
Then, I put my favourite red nail lacquer, Málaga Wine, an elegant colour very christmassy. After that, a coat of the gold glitter top coat and there you go...This is how you can achieve your seasonal look into detail from head to toes.
 
O.P.I. Start to Finish 15ml: 17,50
 
O.P.I. Nail Lacquer Málaga Wine 15ml: 13,90
 
Essie Top Coat "Rock at the Top" 13,5ml: 11,90
 
 
 
Me encanta esta época del año, las calles iluminadas, los escaparates de las tiendas y grandes almacenes están divinamente decorados, los dulces y las bebidas calientes están más especiadas como me gustan, con canela, jengibre, nuez moscada, clavo...Es cuando tengo la oportunidad de reunirme con mi familia y me encanta, por que mi seres queridos son mi más preciado tesoro y nunca puedo verles lo suficiente durante el año.
 
Mi casa está decorada, estoy escuchando una buena playlist de Navidad y mientras estoy enviando un mensaje a una amiga pienso: ¿Y mis uñas?
 
El otro día estaba delante de un mostrador en la zona de belleza y descubrí este maravilloso top coat de Essie " Rock at the Top" (transparente con purpurina dorada) y me inspiró para aplicarlo encima de un bonito rojo profundo para un look de fiesta.
 
Empiezo poniendo O.P.I. Start to Finish, es un producto excepcional por que es un tres en uno. Es una base (para evitar las manchas y alargar la duración del esmalte), capa superior (para proteger el esmalte de color dándole brillo) y un endurecedor de uñas (haciendo que sean más resistentes y no se rompan). He notado que de verdad mis uñas están mucho más fuertes por que siempre tienden a romperse, su fórmula cumple su promesa.
 
Después me pongo mi esmalte rojo favorito, Málaga Wine, un elegante color muy apropiado para estas fechas al cual superpongo una capa del top coat con purpurina dorada, y...Ya está. Ésta es la manera de conseguir un look navideño hasta el último detalle de los pies a la cabeza.
 
O.P.I. Start to Finish 15ml: 17,50
 
O.P.I. Esmalte de Uñas Málaga Wine 15ml: 13,90
 
Essie Top Coat "Rock at the Top" 13,5ml: 11,90
 
 
 
J'adore cette période de l'année. Les rues sont illuminées, les vitrines des boutiques et des grands magasins sont magnifiques, les douceurs et boissons chaudes sont épicées, comme j'aime, avec de la cannelle, du gingembre, de clous de girofle de la noix muscade... C'est à Noël que je peux me réunir avec ma famille et c'est fabuleux car c'est mon trésor le plus précieux et je n'ai pas l'opportunité de les voir souvent pendant l'année.
 
Ma maison est décorée, j'écoute une très bonne playlist de Noël et pendant que j'écris un texto à une amie, je pense: Qu'en est-il de mes ongles?
 
L'autre jour, j'étais au comptoir beauté et j'ai découvert ce merveilleux top coat d'Essie "Rock at the Top"(vernis transparent avec des paillettes dorées) et j'ai été très inspirée pour l'appliquer sur un joli rouge foncé pour un look festif.
 
Je commence par mettre O.P.I. Start to Finish, un produit exceptionnel car c'est un trois en un. C'est une base (appliqué avant le vernis pour prévenir les tâches et garantir la tenue du vernis), un top coat (appliqué après le vernis, il le protège et le fait briller) et un fortifiant pour les ongles (rend les ongles résistants à la casse). J'ai remarqué que mes ongles sont beaucoup plus solides et ce produit tient vraiment sa promesse car avant j'avais toujours un qui cassait. 
 
Ensuite, je mets mon vernis à ongles préféré, Málaga Wine, une couleur très élégante. Je superpose une couche du top coat à paillettes dorées...Et voilà comment réussir un look pour les fêtes en détail jusqu'au bout des ongles.
 
O.P.I. Start to Finish 15ml: 17,50
 
O.P.I. Vernis à Ongles Málaga Wine 15ml: 13,90
 
Essie Top Coat "Rock at the Top" 13,5ml: 11,90
 
 
Share:

No comments

Post a Comment

© The Beauty Satisfaction | All rights reserved.
Blog Template Designed by pipdig